یعقوب لیث صفار

یعقوب لیث صفار نخستین شهریار ایران پس از اسلام

یعقوب لیث صفار

یعقوب لیث صفار نخستین شهریار ایران پس از اسلام

گران‌ترین و ارزان‌ترین آپارتمان‌های تهران + جدول

گران‌ترین و ارزان‌ترین آپارتمان‌های تهران + جدول

» سرویس: اقتصادی - راه و ساختمان
در حالی که یک واحد مسکونی 346 متری نوساز در محله ولنجک تهران 5 میلیارد و 951 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده، در محله مختاری با 80 میلیون تومان می‌توان یک آپارتمان 50 متری 8 سال ساخت خریداری کرد.

به گزارش ایسنا، مقایسه‌ای نسبی بین قیمت گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در شهر تهران صورت گرفته که در جدول زیر آمده است.

محله     متراژ     عمر بنا     قیمت (تومان)
ولنجک – ساسان     346     1     5 میلیارد و 951 میلیون
مختاری – تختی     50     8     80 میلیون
ولنجک – فرخ     280     1     4 میلیارد و 620 میلیون
پیروزی - شیوا     45     12     100 میلیون
فرمانیه – دزاشیب     360     نوساز     5 میلیارد و 760 میلیون
شوش     58     10     92 میلیون و 800 هزار
محمودیه     151     4     2 میلیارد و 446 میلیون
مسعودیه     42     9     92 میلیون
تجریش - الهیه     337     15     3 میلیارد و 673 میلیون
مشیریه     41     12     90 میلیون و 200 هزار
اقدسیه     310     16     3 میلیارد و 968 میلیون
آذری     41     3     88 میلیون و 600 هزار
زعفرانیه     180     1     2 میلیارد و 376 میلیون
مولوی     45     12     85 میلیون

البته در این بررسی خانه های استثنایی و فوق‌لوکس مورد بررسی قرار نگرفته‌اند و سعی شده استانداردهای این آپارتمان‌ها در حد عرف باشد.

بنابراین گزارش، در حالی که معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از وجود 240 هزار واحد مسکونی خالی در شهر تهران خبر می‌دهد، یک کارشناس مسکن معتقد است عمده خانه‌های خالی مربوط به واحدهای مسکونی لوکس شمال شهر است.

محمد عدالت‌خواه اظهار کرد: در قسمت لوکس‌سازی خانه بیش از نیاز بازار ساخته شده است. این خانه‌ها که عمدتا برای سودآوری ساخته شده‌اند بیش از تقاضا هستند و مشتری برای آنها وجود ندارد.

با این حال یک مشاور املاک به ایسنا گفت: با این‌که طی دو سه سال اخیر به دلیل رکود مسکن، خرید و فروش خانه‌های لوکس بسیار کم شده، اما هنوز کسانی هستند که این خانه‌ها را خریداری می‌کنند. برخی خانه‌های لوکس، نوساز هستند و این نشان می‌دهد هنوز مشتری برای این خانه‌ها وجود دارد و اگر این‌طور نبود سازندگان طی دو سه سال اخیر اقدام به ساخت این خانه‌ها نمی‌کردند.
------------------

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس:

پرونده‌هایی از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و اوقاف در کمیسیون اصل 90 وجود دارد

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: س.م در فروش و ب. ز در خرید شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی و شستا تخلف کردند؛ چرا که بر اساس قانون واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه شستا ضوابط خاص خود را می‌طلبد و در آن مقطع که س. م قصد خرید بیش از 10 شرکت وابسته به شستا را داشت اما با ورود به موقع کمیسیون اصل 90 به این موضوع و با همکاری نهادهای مرتبط این نقل و انتقالات متوقف شد.

افضلی فر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به موضوع پرونده بابک زنجانی، گفت: کمیسیون اصل 90 گزارشات جامع و کاملی را از این موضوع منتشر کرد و آن را در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار داد و در حال حاضر موضوع جدیدی درباره بابک زنجانی در کمیسیون اصل 90 وجود ندارد و فعلاً پرونده بابک زنجانی در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بسته شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مباحث مطرح شده در دیدار اعضای کمیسیون اصل 90 با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: بر اساس قانون کمیسیون اصل 90 مسئول نظارت بر طرز کار قوای سه‌گانه است اما در دیدار اعضای این کمیسیون بر این نکته تاکید شد که کمیسیون اصل 90 در مورد عملکرد نهادهای تحت امر رهبری نیز حساسیت داشته باشد و به ‌آنها بپردازد و این کار در حال انجام است.

وی افزود: کمیسیون اصل 90 به مباحثی خارج از قوای سه‌گانه نیز ورود کرده است و در حال حاضر پرونده‌هایی در کمیسیون اصل 90 از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و اوقاف وجود دارد که در حال رسیدگی است و ما این مباحث را پیش می‌بریم. در آن جلسه تأکید شد که اگر کمیسیون اصل 90 دید که مقامی تخلف کرده تا آخر این موضوع را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: ملاحظه‌کاری از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس وجود ندارد و رهبر این موضوع را موکدا متذکر شدند که نباید این اتفاق بیفتد. روال کمیسیون اصل 90 مجلس اینگونه است که ابتدا پس از وصول گزارشات مکاتباتی با دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود و توضیحات آنها در مورد تخلفات انجام شده استماع می‌شود و در مرحله بعدی سرکشی‌هایی است که کارشناسان و اعضای کمیسیون از عملکرد دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف انجام می‌دهند و ما معتقدیم این سرکشی‌ها باعث می‌شود که ما عملکرد و طرز کار را بهتر ببینیم و از نقطه نظرات و دیدگاه مردم نیز استفاده کنیم که در موضوعاتی نظیر زمین‌خواری و تخلفات شهرداری‌ها این کار به کرّات صورت گرفت و در کنار این ابزارها نیز سازمان بازرسی کل کشور موظف است گزارشاتی را از عملکرد دستگاه‌ها در اختیار ما قرار دهد و در پایان اگر برداشت این باشد که حقی از کسی ضایع شده ادامه رسیدگی به قوه قضائیه محول می‌شود و آنان نیز باید در اسرع وقت موضوع را بررسی، حکم را صادر کرده و نتیجه را به کمیسون اصل 90 اعلام کنند.

____________________________


زمانی می توانید کسی را از راهی بازدارید ، که در آغاز، آرمانش را دگرگون ساخته باشید. حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه جدید)

سرآمد این جهانی شما هر چه بزرگتر باشد ، سرنوشت زیباتری در برابر شماست . حکیم ارد بزرگ

کسی که اندیشه اش ، بازیچه اخبار پراکنده و روزانه است ، هیچ گاه فرصت درست فکر کردن به آرمان زندگی خویش را ندارد . حکیم ارد بزرگ

قرار نیست با مرگ دیگران ما هم بمیریم و یا زندگی مان را به نکبت بکشیم ، زندگی را با ارزش بدانیم و برای بالندگی و شادی کوشش کنیم . حکیم ارد بزرگ

کار و همچنین کوشش های اجتماعی، بهترین آرام کننده روان های پریشان و غمگین است .  حکیم ارد بزرگ

زندگی را برای هم ، هر روز ، شیرینتر از پیش سازیم . حکیم ارد بزرگ

پرستاری از مادر و پدر، زیباترین و پر ارزشترین زمان زندگی است . حکیم ارد بزرگ

کسی که چند آرزوی درهم برهم دارد، به هیچ کدام از آنها نمی رسد ، مگر آنکه با ارزشترین آنها را برگزیند، و آن را آرمان نهایی خویش سازد. حکیم ارد بزرگ (استاد حکمت و فلسفه)

کمر راه هم ، در برابر آرمان خواهی برآزندگان خواهد شکست. حکیم ارد بزرگ

کوشش بی پایان برای رسیدن به یک آرمان پاک ، از آدمی ، چهره ماندگار می سازد . حکیم ارد بزرگ

 

ارد بزرگ  , حکیم ارد بزرگ , اردبزرگ , حکیم اردبزرگ , ارود بزرگ , اورد بزرگ , مجتبی شرکا , مجتبی شرکاء , great orod , hakim orod bozorg , بزرگترین فیلسوف جهان , فیلسوف ایرانی  , پدر فلسفه نوین , پدر فلسفه جدید , فیلسوف بزرگ

 

 

 

برخیز!...  راه های تازه ، در آرزوی رسیدن قدم های ما هستند . حکیم ارد بزرگ (برترین متفکر جهان)

گیتی دارای ساختاری سازمان یافته است، این ساختار به آن پویایی بخشیده، و برآیندی شگرف در پی داشته است . حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)

مردمان توانمند ، در میان جشن و بزم نیستند . آنها هر دم ، به آرمانی بزرگتر می اندیشند و برای رسیدن به آن ، در حال پیکارند .  حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه نوین)

مردمی که نگاه میهنی و آرزوهای خویش را به فراموشی سپرده اند ، همچون بیماران آسیب پذیرند .  حکیم ارد بزرگ

مهم نیست تا چه اندازه رشد کرده ایم ، مهم این است که ، از آرمان هایمان دور نشده باشیم . حکیم ارد بزرگ

میان گام نخست و آرمان ، بازه ای نیست، آنچه داریم ، اندازه نیروی کنونی ماست . حکیم ارد بزرگ

میندیش که دیگران ، تو را به آرمانت خواهند رساند .  حکیم ارد بزرگ

همیشه در پی سرنوشتی بهتر برای خود باش، توان آدمی را پایانی نیست . حکیم ارد بزرگ

هنگام گام برداشتن به سوی آرمان های بزرگ ، تنها به توانایی های خود اندیشه کن . حکیم ارد بزرگ

هنگامی که آرمان خویش را بیابیم، خود به خود، نا امیدی ها کنار می روند. حکیم ارد بزرگ


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد