یعقوب لیث صفار

یعقوب لیث صفار نخستین شهریار ایران پس از اسلام

یعقوب لیث صفار

یعقوب لیث صفار نخستین شهریار ایران پس از اسلام

موافقت طرفهابجز یک کشورباامضای سند بازطراحی راکتور اراک

موافقت طرفهابجز یک کشورباامضای سند بازطراحی راکتور اراک    
۱۳۹۴\۰۸\۱۲ - ۱:۵۳ PM


سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: همه کشورهای طرف مقابل بجز یک کشور موافقت شان را با صدور سند رسمی بازطراحی راکتور اراک اعلام کردند که آن کشور نیز امروز یا فردا موافقتش را اعلام می کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بهروز کمالوندی در حاشیه نشست بررسی تأثیر پسابرجام بر جایگاه ژئوپلتیک ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ما افزود: ضمانت نامه هایی که باید از طرف مقابل دریافت می شد در وزارت امورخارجه در حال بررسی است تا مطمئن شویم که این ضمانت ها برای لغو تحریم ها کافی است یا نه.


وی اضافه کرد: همان طور که آقای عراقچی اشاره کرد به نظر می رسد این ضمانت نامه ها کافی باشد البته حتماً باید حقوقدانان در این باره نظر بدهند.


معاون سازمان انرژی اتمی گفت: آنچه ما انجام می دهیم مذاکره درباره مباحث مربوط به بازطراحی راکتور اراک و مبادله سوخت است.


کمالوندی افزود: درباره اراک سند دیگری نیز به نام سند رسمی مطرح است که باید امضا شود که می توان گفت نهایی شده است و همه کشورها بجز یک کشور موافقت شان را با آن اعلام کرده اند.


وی با پرهیز از نام بردن این کشور گفت: آن کشور نیز امروز یا فردا موافقتش را اعلام می کند که اگر اعلام شود سندی است که براساس آن تضمین می دهند که با جمهوری اسلامی ایران در این باره همکاری داشته باشند.


کمالوندی افزود: در ارتباط با راکتور اراک ما حتی خودمان می توانیم آن را بازطراحی کنیم اما تضمین برای این است که اگر بخواهیم کار را به سرعت انجام دهیم با ما همکاری کنند و به عنوان نمونه به جای اینکه پمپ مورد نیازمان را خودمان بسازیم آن را وارد کنیم تا بتوانیم به کار سرعت دهیم.


وی گفت: ما داریم بازطراحی را پیگیری می کنیم تا بهینه شود و در عین حال نگرانی آنان را رفع کنیم ؛ آنان نیز حتماً باید تعهداتی بدهند که در این سند رسمی پیش بینی شده است.


سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره علت نام نبردن از کشوری که هنوز موافقتش را با سند بازطراحی راکتور اراک اعلام نکرده است گفت: این کشور نیز به طور کلی اعلام موافقت کرده است اما کارهای بروکراسی داخلی دارند که باید انجام شود و نیازی نیست که نام این کشور را اعلام کنیم.


کمالوندی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا تعداد سانتریفیوژهای ما کاهش یافته است اظهار داشت: تعداد سانتریفیوژها کاهش نیافته است اما کارهایی که انجام می دهیم اقداماتی است تا زمانی که خواستیم تعداد سانتریفیوژها را کاهش دهیم به سرعت به نقطه مشخص در تعهدات برسیم و زمان اجرای برجام را کاهش دهیم.


بررسی حقوقی نامه های طرف مقابل هسته ای


سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: بخش عمده تعهدات و نامه هایی که طرف مقابل مذاکرات هسته ای باید صادر می کردند دریافت شده و در حال بررسی حقوقی است.


بهروز کمالوندی درحاشیه همایش بررسی تاثیر پسابرجام بر جایگاه ژئوپلتیک ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چگونه قبل از دریافت تضمین های لازم، اجرای برجام را آغاز کرده ایم؟ تاکید کرد: قطعا آنچه که مدنظر رهبر معظم انقلاب است نصب العین ما بوده است و خواهد بود و ما آن را مو به مو اجرا می کنیم.


وی با تاکید بر اینکه قطعا باید تضمین ها گرفته شود و قرارداد محکم داشته باشیم، گفت: همانطور که آقای عراقچی در این باره صحبت کرد ما اکنون در همین مرحله هستیم.


کمالوندی افزود: دو بند بسیار مهم که رهبر معظم انقلاب در نامه شان اشاره فرمودند این است که قبل از روشن شدن تکلیف مساله پی ام دی، تعهدات ما  در دو موضوع راکتور اراک  و مبادله سوخت صورت نگیرد که بر همین اساس هم اقدام شده است.


وی گفت: اگرچه براساس قانون برجام ما مجموعه ای از کارها را آغاز کرده ایم که به ما فرصت می دهد زمان را در اختیار بگیریم بدون اینکه ظرفیت غنی سازی را کاهش دهیم.


کمالوندی افزود: با این اقدامات زمان را مدیریت می کنیم تا بلافاصله پس از اینکه طرف مقابل تعهداتش را انجام داد و نتیجه پی ام دی معلوم شد زمان زیادی  برای اقدامات لازم صرف نکنیم تا بتوانیم برجام را اجرا کنیم.


معاون سازمان انرژی اتمی گفت: بخش عمده تعهدات آنان و نامه هایی که باید صادر می کردند و نیز کارهایی را که باید انجام دهند انجام داده اند و همانطور که آقای عراقچی اشاره کرد باید بررسی حقوقی شود که دقیقا همان تعهدات مد نظر است.


کمالوندی افزود: سازمان انرژی اتمی نیز با هماهنگی وزارت امورخارجه و مجموعه دولت کارهایی را به شکل هماهنگ انجام می دهد که بتوانیم تا حدود دو ماه دیگر پس از اینکه طرف مقابل هم تعهداتش را انجام داد برجام را اجرا کنیم.


آنچه را که می خواستیم؛ در برجام به دست آوردیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: آنچه را که می خواستیم ، در برجام بدست آوردیم و دستاوردهای ما در حوزه فنی ، فراتر از انتظار است.

بهروز کمالوندی در همایش تأثیر پسابرجام بر جایگاه ژئوپولتیک ایران در دانشگاه خوارزمی افزود: هیچ کشوری در دنیا موقعیت ژئوپولتیک ایران را ندارد و رهبر معظم انقلاب با درک درست از شرایط؛ از فرصتها استفاده کردند و رهنمودهایی دادند که توانستیم از نظر فنی فن آوری هسته ای را تثبیت کنیم.

وی گفت: ما منتظر فرصت بودیم که طرف مقابل بداند ظرفیت هسته ای ایران گرفتنی نیست و به همین علت اوباما در پاسخ به عده ای تندرو در آمریکا اذعان کرد که ایران مانند لیبی و عراق نیست که مشتی سانتریفیوژ و متخصص را از او بگیریم و توانایی نداشته باشد زیرا توانمندیهای ایران نهادینه شده است.

کمالوندی افزود: توانایی ما به حدی رسید که بازگرداندن ما به عقب ممکن نبود پس باید در اهدافشان تجدید نظر می کردند و می پذیرفتند که جمهوری اسلامی ایران به باشگاه کشورهای هسته ای بپیوندد.

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: رویکرد ما در مذاکرات، تثبیت توانمندی هسته ای و رویکرد طرف مقابل، ایجاد محدودیت و تضعیف ایران در برنامه بلند مدت بود اما کشورمان در مسائل منطقه ای نیز به نحوی رفتار کرد که جایگاه بسیار مستحکم و خوبی داریم زیرا درگیر ظواهر و مسائل روبنایی نیستیم.

وی افزود: رویکرد سازمان انرژی اتمی این بود که محدودیتها در حداقل ممکن باشد، محرومیت ایجاد نشود و نشاط هسته ای را از ما نگیرند.

کمالوندی به رسمیت شناخته شدن غنی سازی و برداشته شدن تحریمها را از دستاوردهای برجام برشمرد و گفت: البته مقداری محدودیت نیز پذیرفتیم تا طرف مقابل نیز فکر کند دستاوردهایی داشته است و محدودیتهایی را پذیرفتیم که برای ما مشکلی ایجاد نکند.

وی افزود: نتایجی که در برجام بدست آوردیم ناشی از اصرار بر اصولمان بود و الا مدتها قبل می شد با امتیازات کمتر به نتیجه رسید و باید دانست رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مهمترین شاخص در کسب این نتیجه بود.

کمالوندی گفت: آنان غنی سازی ما را محترم شناختند وگر نه این حقوقی است که نیازمند به رسمیت شناختن آنان نیست، در حوزه تحقیق و توسعه نیز آنچه می خواستیم بدست آورده ایم و در حوزه های دیگر نیز نه فقط با محدودیت مواجه نیستیم بلکه با ما همکاری می کنند.

وی با اشاره به تمایل کشورهای مختلف برای همکاریهای فنی، صنعتی در فن آوری هسته ای با کشورمان افزود: اکنون آقای صالحی در ژاپن حضور دارد و اتحادیه اروپا به توانمندیهای ما واقف است و آماده اند که طرحهای مشترک در کشورهای آفریقایی اجرا کنیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه این نشست در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پرونده پی ام دی چه زمانی بسته می شود؟ گفت: در گذشته به اشتباه تصور می شد این پرونده فنی و حقوقی است و به آژانس اجازه داده می شد هر جا را که می خواهند ببینند در حالیکه آژانس مجموعه ای متشکل از شورای حکام است و این مسئله ای سیاسی بود.

کمالوندی افزود: ما در مذاکرات با  قدرتها از موضع اقتدار سخن گفتیم و شرط کردیم که پرونده پی ام دی به عنوان بهانه باید مختومه شود که پذیرش آن، کار بسیار بزرگی بود.

وی گفت: به همین منظور برخی کارها را باید انجام می دادیم که آخرین بخش آن 15 اکتبر انجام شد و تا دو ماه پس از آن یعنی 15 دسامبر (24 آذر) پرونده پی ام دی باید بسته شود.

کمالوندی با اشاره به شروط رهبر معظم انقلاب مبنی بر منوط شدن بیرون آوردن قلب رآکتور اراک و تبادل سوخت به بسته شدن پرونده پی ام دی افزود: منتظریم آقای آمانو در این باره به شورای حکام گزارش دهد که یک هفته قبل از ارائه گزارش با ما جلسه خواهد داشت و شورای حکام نیز با رویکرد بستن پرونده این گزارش را بررسی می کند.

نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و پیروز مجتهدزاده استاد دانشگاه نیز در این همایش سخنرانی کردند.
-------------------------
دعوت مردم به حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان    
۱۳۹۴\۰۸\۱۲ - ۱:۲۴ PM


شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه ای از مردم خواست تا در راهپیمایی ۱۳ آبان با حضور گسترده خود حماسه ای دیگر رقم بزنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، این شورا با صدور اطلاعیه فراخوان و دعوت عمومی، ضمن بزرگداشت یوم الله سیزدهم آبان و گرامیداشت شهدای گرانقدر 13 آبان از ملت استکبارستیز و همیشه در صحنه ایران اسلامی دعوت کرد تا با حضور انقلابی و گسترده خود در تظاهرات ضد استکبار یوم الله سیزدهم آبان ضمن نمایش خشم و نفرت انقلابی علیه استکبار جهانی، بر مواضع اصولی خود و آرمان‌های شهدا و امام شهیدان مهر تأییدی مجدد زنند.


در بخشی از این اطلاعیه آمده است: شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر صهیونیسم و اسرائیل» و «مرگ بر استکبار» امروز ملت عاشورایی ایران ترجمان همان شعار «هیهات منا الذله» اباعبدالله الحسین (ع) در ظهر عاشورا و همان لعنت بر یزید و لبیک به ندای جاودان «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) در طول تاریخ است.


همچنین در این اطلاعیه آمده است: به درستی رمز آزادگی و عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران، استکبارستیزی و مقابله با سلطه گران عالم است و وجه اشتراک عاشورای حسینی (ع) و سه واقعه مهم یوم الله 13 آبان، همان روح مبارزه با ظلم و ظالم و استکبار است.


مراسم یوم الله سیزدهم آبان فردا ساعت 10 صبح مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار می شود.


حدود 3 هزار و 100 خبرنگار، تصویربردار و عکاس خبری مراسم باشکوه روز استکبار ستیزی را پوشش می دهند.

____________________________________


بدگویی از دیگران هنر نیست ، یاد بگیریم که خود ، درستکردار و انسان باشیم . حکیم ارد بزرگ (متفکر معاصر ایران)

فرزند بدکار ، آتش زندگی پدر و مادر است . حکیم ارد بزرگ

پدر فلسفه جدید ، پدر فلسفه نوین ایران ، بزرگترین فیلسوف معاصر ، جمله نوشته های بزرگ ، عکس سخنان بزرگان ، عکس جملات بزرگان ، عکس جملات حکیم ارد بزرگ ،  ارد بزرگ  , حکیم ارد بزرگ , اردبزرگ , حکیم اردبزرگ , ارود بزرگ , اورد بزرگ , مجتبی شرکا , مجتبی شرکاء , great orod , hakim orod bozorg , بزرگترین فیلسوف جهان , فیلسوف جهانی کشورمان حکیم ارد بزرگ ، کتابها و سخنان حکیم ارد بزرگ بزرگترین فیلسوف جهان و پدر فلسفه نوین ، Doubtless, now Great Orod is the greatest philosopher of world  ، فیلسوف ایرانی  , پدر فلسفه نوین , پدر فلسفه جدید , فیلسوف بزرگ ، حکیم ارد بزرگ , Great Orod is the greatest philosopher of world


فرمانروای شایسته ، در اندیشه کینه توزی از مردم خویش نیست . حکیم اردبزرگ

در سرزمینی که رسانه های مردمی آزاد هستند ، هر روز پلشتی و قانون گریزی ، کم و کمتر می شود . حکیم ارد بزرگ

در گذشته ، بیشتر تجربه های آدمیان ، جایی ثبت نمی شد ، اما امروزه اینترنت ابزاری است ، برای ثبت تجربه ها و بالندگی بیشتر .  حکیم ارد بزرگ

دیدگاه خوب مردم ، بهترین پشتیبان و تکیه گاه برگزیدگان است .  حکیم ارد بزرگ (استاد بزرگ فلسفه)

رسانه ، تنها می تواند پژواک ندای مردم باشد ، نه اینکه به آنها بگوید ، شما چه بگویید ، که خوشایند دل ما باشد . حکیم ارد بزرگ

ورزشکاران شایسته ، شادی آفرین و مهربانترین آدمیان هستند. حکیم ارد بزرگ

بی هیچ چشم داشتی ، همواره مهربان باش. حکیم ارد بزرگ (برترین فیلسوف جهان)

پاکترین آرزوها ، در سینه مهربانان است. حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه نوین)

شایستگان بردبارند و امیدوار . حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)

سخن آموزگارانی که نوای مهربانی سر می دهند در سینه و جان شاگردان جاودانه می ماند. حکیم ارد بزرگ

جام زندگی را، تنها با می مهر و دوستی پر کن. حکیم ارد بزرگ مغز متفکر جهان امروز

جهان مهربان است، به یاد آر، بارش باران را ، که تپش مهر و زندگیست. حکیم ارد بزرگ (اندیشمند)

اگر خاطره شیرینی برای خود نسازیم ، یاد خاطرات غمناک گذشته ، روان ما را از پا در خواهد آورد . حکیم ارد بزرگ

اگر دشمن خطرناکی داری ، بجای پنهان شدن ، بکوش همگان را از گرفتاری خویش ، با خبر و آگاه سازی .  حکیم ارد بزرگ


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد